Klubmodul henter siden
21_05, Foredrag om Kinesisk nytår
Tilmeldingsfrist er overskredet

”Det kinesiske Landskabsmaleri som spejl for den kinesiske filosofi”

Det kinesiske landskabsmaleri ser tilbage på en lang tradition. Spørgsmålet er dog, hvorvidt der er tale om landskabsmaleri i almen betydning og hvorvidt landskabsmaleriet er udtryk for noget helt andet. Oplægget grunder i en kulturformidling som bygger på at forstå kinesisk kunst på dets egne præmisser og ikke ud fra de forståelsesrammer vi definerer og praktiserer vestlig kunst på. Oplægget kommer også ind på slægtskabet mellem de forskellige kinesiske kunstformer, idet kunstformerne ofte blev udført ud fra en bestemt mental tilstand = Wuwei (Mindfulness).
Der vil være gratis adgang for medlemmer. For at blive medlem af  Haderslev Kunstskole, tilmeld dig blot "Kontingent 2021"-aktiviteten i vores aktivitetsliste.
Tilmeldte
0 /20
Tilmeldingsfrist
11.02.2021