21_19, Kiers Gaard

Kreative dage på Kiers Gaard - en frihedsproces med tegning - collage - maleri

(Alle enkeltværelser er optaget)

Til dig der har kreative evner og gerne vil udfordres og stimuleres, så du rykker dig til næste niveau i din kunstneriske interesse.

I løbet af dagene arbejder vi med de indtryk på Kiers Gaard, du er blevet bombarderet med i løbet af sommeren, og vi har tid til at udfolde og udtrykke os.

Vi tegner både traditionelt samtidig med, at vi øver os i at give slip .
Det paradoksale i god tegning er, at der er teorier der skal læres, og så skal de bagefter glemmes, så du kan lære at give fri og tegne fra hjertet og blive et med de redskaber du benytter.

Jeps, du bliver udfordret og det er lidt anderledes og helt sikkert sjovt.

Der vil være faste teknikopgaver, men med plads til egen udfoldelse i takt med at du lærer nye teknikker. Resultaterne bliver altid spændende og uventede.

Vi bevæger os gennem tegning, collage, og penselarbejde. Så tag gerne alle dine personlige tegneredskaber med: blyant, viskelæder, tape, pensler, papir(kardus, tegnepapir) blæk, akrylmaling osv.

Der vil også være mulighed at købe materialer hos underviseren til en rimelig pris.

Hvis vejret er til det, bruger vi det flotte område udenom Kiers Gaard.

Vores spændende kursus finder sted fra 23.07 kl 18.00 – 25.07 kl. 12.00 på Kiers Gaard. Søndergade 12 i Højer.

Glæder mig til at se jer, friske kreative mennesker.

Underviser Iris Fridriksdottir - som kan kontaktes på 30959414 hvis du har spørgsmål.

Ved tilmelding

... skal du bemærke, at der er et 2, 3, 4-personers værelse tilbage.  Der er desværre ikke ikke enkeltværelser tilbage. Samt om skolen må videregive din email / fornavn til andre kursister. Listen bliver sendt inden kurset, med henblik at kursisterne kan arrangere mad, hygge, etc.

Coronapas er ikke længere et krav. Mundbind og visir er frivilligt.

Du kan møde ind mellem 17 og 18, hvor du blot går ind og melder dig på gården. Herefter bliver du anvist. Da tidspunktet er fremskredent, anbefales, at du allerede der har koordineret en let gang aftenkaffe eller lignende med dine medkursister til at styrke dig på.

Om Kiers Gaard

Du kan besøge Kiers Gaard på hjemmesiden www. kiers-gaard.dk, hvor du kan læse om gården og om området.

Kiers Gaard er en gård med 3 bygninger blot 1 km fra det gamle dige i Højer. Vi har lejet spisesalen, pejsestuen, atelieret (værkstedet), Fiskerhuset og naturligvis sovepladser.

Arbejdet vil primært foregå i atelieret og udenfor, hvis vejret tillader det. De udendørs fællesområder må frit anvendes.

Stedet

Der er fælles toiletter og badefaciliteter, på skolen. Der er få enkeltværelser, og lige nu er der kun fællesværelser tilbage. I de fælles lokationer er der mellem 2 og 4 sovende.

Du skal som minimum have eget dynebetræk med. Men vi anbefaler både dyne og dynebetræk.

Der er et fuldt udrustet køkken til rådighed, og mange tidligere kursister har lavet mad sammen. Der er en Brugs / købmand lige i nærheden, som har åbent 8 - 20 alle dage.

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen